četrtek, 18. december 2014

Veter nosi pesem mojo


Misli Nejca Zaplotnika v knjigi Pot: "Semintja posedim v koči, tiha pesem se razlega v skrivnostne večere, polne nemira pred vzponom. Narodna pesem me je vedno premaknila nazaj, v skrivnostno življenje ljudi, iz katerih izviram, ljudi, ki so ljubili svojo zemljo, med ljudi, ki so morali za svoj obstoj še trdo garati in tvegati tudi življenje, da so preživeli. Meni so gore vedno dajale tisto, kar so ljudje v mestih že davno izgubili, postal sem del okolja, v katerega sem zahajal. Tisočletja so se ljudje morali prilagajati naravi, iz nje so črpali moči in življenje, sedaj pa bi kar naenkrat morali pričeti mirno, urejeno, sedeče životariti iz dneva v dan. Pozabljamo, da smo kljub vsem strojem in zgradbam (danes lahko dodamo še tehnologijo) še vedno le del narave. V sebi sem nosil življenja in smrti tisočletij, ki pa me niso bremenila, dajala so mi moči, ki jim niti sam nisem mogel najti konca. Gorelo je v meni in poznal sem samo dva izhoda: ali neprestano nakladam na ogenj, ali pa pustim, da izgorim v njem."


Zanima me, kaj bi imel Nejc za povedati o življenju v novem tisočletju...

Ni komentarjev: