ponedeljek, 22. september 2014

Moja Saucony flota


Danes počivam, malce pakiram in razmišljam, razglabljam, razgaljujem, kje kako in zakaj bi lahko kakšna moja šibkost rezultitala v nedokončanju zastavljenega izziva. Opreme pri teku ne potrebujemo veliko, najpomembnejši pa so zagotovo tekaški copati. Mislim, da me le-te ne bodo pustili na cedilu, saj jih že nekaj let pridno uporabljam. Na kratko o mojih tekaških podkvicah imenovanih Saucony.
Na splošno se ameriška firma trudi pribljiževati naravnemu načinu teka, saj izdeluje izredno lahke copate z manj razlike peta-prsti. Z mnogo različnimi modeli pa se zagotovo najde kaj za vsakogar! Meni so všeč, ker mi preprosto dobro sedejo na nogo! V nadaljevanju bom na kratko opisal 7 različnih modelov, ki sem jih v zadnjih 2h letih imel možnost stestirati.

 TRIUMPH 10 so copati s katerimi sem treniral največ. So vsestranski, dobro blaženi in kar je za trening pomembno zelo trpežni. Razlika prsti peta je 8mm. Glede na ostale modele so mogoče nekoliko večji (za pol številke) in širši v sprednjem prstnem delu. Za klasičen tip stopala. Z njimi sem lansko leto pretekel beograjskih 210 kilometrov. Skupaj pretečenih cca 1100km.
 (za nov model triumph 11 pravijo, da ima slabše oprimevajoč petni del, vem pa ne)

CORTNA 3 so v primerjavi s Triumph še nekoliko bolj minimalistični (beri lažji), se bolje prilegajo nogi in se nagibajo k teku po asfaltu. Blaženje imajo za tako težo še vedno zelo dobro!! Razlika peta prsti je manjša in znaša smao 4mm. Z njimi mislim preteči cca prvih 100km Spartathlona. Pretečenih 250km. (Ravnikar je prišel v prodajo tudi že novojši model Cortana 4)

 RIDE 7 je nov model, ki ga je uredništvo revije Runners izbralo za kvalitetnega. To so nekako najbolj vsestranski, dolgotrajni, hvaležni in dostopni copati znamke Saucony  (seveda če niste pristaš še večjega minimalizma - potem raje sezite po kinvari!)
 Odlično razmerje med blaženjem in težo. Copati za veliko kilometrov po različnem terenu. Sam bom po vsej verjetnosti z njimi pretekel hribovit del Spartathlona. Razlika prsti peta je 8mm.
 Pretečenih cca 100km.

MIRAGE 4 - so copati, ki spadajo v serijo natural running (prejšnji v neutral). Mogoče nekoliko manj blaženja kot preostali, z malenkost gibljivejšim prednjim delom podplata. Več prostora v delu prstnem prostoru. Zame odlični za lahkotne krajše teke. V Grčijo jih bom vzel, če si jih slučajno zaželim :) prsti peta 4mm. Pretečenih cca 50km.


 FAST WITCH 5 - so model ki ga imam najdlje in predstavlja tekmovalni copat. Imajo zgolj 200g in dokaj malo blaženja. Z njimi pa preprosto ne moreš teči počasi. Ker sem pred leti prehitro prešel iz klasičnega copata na tega sem po nekaj mesecih fasal iliotibialni sindrom oziroma tekaško koleno. Zato vem, da je k minimalizmu potrebno pristopiti počasi in po pameti... prsti peta 4mm. Pretečenih cca 300km.




 XODUS 3.0 spada v skupino trail copatov (hribovski tek). Opremljeni so z vibram gumo. Sam sem z njimi pretekel lanskih 124km v dolomitih (več kot 7000 nadmorke višine) ter mnogo treningov v hribih. Omenim lahko da sem z njimi preplezal tudi kakšno hribovsko trojko. Sedaj obstaja že model 5.0, ki naj bi bil bolj odporoen proti strganinam, ki jih je moj model zaradi grobe uporabe tudi utrpel. Za cukrnike obstaja tudi goretex različica modela. Prsti peta 4mm. Pretečenih cca 500km (hribovskih).

PEREGRINE 3 -  prav tako trail copati, brez vibram podplata, a z odličnim profilom! So izredno lahki in mehki. Z njimi opravim vse nekoliko krajše in neplezalne hribovske ture. Res odličen tekaški copat za teren. Prsti peta 4mm. Pretečenih cca 400km.

Ni komentarjev: